1. Excel 2016 kasutajaliides

Avalehele tagasi

Mis on Excel 2016?

Microsoft Excel 2016 on Office 365 pilvetarkvara komplekti kuuluv tabelitöötlustarkvara, mille abil saad teha lihtsamaid kui ka keerulisemaid matemaatilisi tehteid, tulemusi automatiseerida, analüüsida, kirjeldada jne.

Programmi käivitamine

Programmi Microsoft Excel 2016 käivitamiseks on mitmeid võimalusi. Esimese asjana võid klikkida ekraani alla vasakusse nurka Windows START nupule. Kui programm on selles arvutis olnud populaarne, siis arvatavasti on see kohe näha.

Muul juhul kliki hoopis all nurgas olevale luubiga pildile ja sisesta programmi nimi, mida soovid käivitada. Meie puhul siis “EXCEL”.

Excel 2016 kasutajaliides

Sisselogimine

Kui oled endale ostnud Office 365 või tööjuures on antud litsents, siis on hea mõte programmi sisselogida. See annab võimaluse kasutada programmiga erinevaid rakendusi, nagu näiteks pilveteenust OneDrive ning dokumentidele lisatakse automaatselt teie nimi. Programmi käivitamisel leidke programmi ülemisest servast tekst “Office’i funktsioonide parimaks kasutamiseks logige sisse”. Ja kui oled edukalt sisselogitud, siis ilmub su nimi üles paremasse serva.

Kui sul on mitu kontot, siis saab ka need lisada, kui klikid “Vaheta kontot” ning avanenud aknas vali “Lisa konto“.

 NB! Kui oled koolis, siis ei pea sisse logima.

Programmi kasutajaliides

Programmi käivitamisel kuvatakse sulle vasakus servas viimati kasutatud dokumendid ja paremal uue dokumendi loomise variandid. Valime “Tühi töövihik“.

Programmiaken koosneb neljast suuremast alast:

  • Tiitelriba (Title Bar) – kuvab vaatamata oma väiksusele päris palju infot ja tööriistu. Nagu näiteks
    • kiirpääsuriba (quick access toolbar) – võimaldab lisada omal valikul erinevaid ööriistu dokumendiga kiiremaks töötamaks. Selle osa kõige esimene nupp “Automaatsalvestus” aktiveritakse, kui oled oma dokumendi salvestanud OneDrivesse.
    • faili nimi (filename) – lisaks faili nimele, kuvatakse siin oleks, kui dokument on näiteks avatud ainult lugemiseks või on vanemas versioonis jms.
    • kasutaja (user) – võimalus näha oma kasutajaseadeid või näiteks end välja logida
    • lingi kuvamissuvandid (ribbon display options) – valikud lindiriba kuvamiseks
    • akna manipuleerimise vahendid (window management)
  • Lindiriba (Ribbon) – see koosneb menüü vahekaartidest (tabs), mis on jaotatud vastavatesse gruppidesse (groups). Igal menüügrupil on kindel ülesanne ja osad grupid ilmuvad välja alles mõnda kindlat operatsiooni teostades. Iga grupi kuvatavad tööriistad on populaarsemad ja kuvatakse vastavalt ekraani suurusele – väiksema ekraani puhul vähem. Kui antud grupi tööriistade hulgas peaks veel midagi olema, siis leiad need dialoogiakna (dialog box) nupust.
  • Tööleheala (Workbook Window)
  • Olekuriba (Status Bar) – olekuriba on tihti meelest läinud oluline programmi osa, mida on hea aegajalt meelde tuletada. See kuvab infot töölehe kohta, teeb lihtsamat matemaatikat ja võimaldab suumimist.

Tööleheala

Tabelitöötlusprogrammi faili nimetatakse töövihikuks, kuhu saab lisada vihikulehti. Kõik vihikulehed koosnevad ridadest ja veergudest, mis tekitavad ekraanile ruudustiku. Veergusid tähistatakse tähtedega A, B, C, D, jne. Read aga tähistatakse numbritega 1, 2, 3, 4, jne.

Rea ja veeru ristumiskohta nimetatakse lahtriks. Iga lahter tähistatakse vastavalt rea ja veeru tähistele, näiteks C5, mida omakorda nimetatakse lahtriviiteks.

Liigu edasi – Microsoft Excel 2016 – Andmete sisestamine ja dokumendis liikumine